söndag 30 januari 2011

Vackra människor..

Det finns solnedgångar, fina moln, naturfenomen, vita snövidder,
röda rosor, gula smörblommor, fina jeans, böljande vågor, solsken,
stjärnklara nätter, fina dikter, mjuka kuddar och silverpilar...

..men jag har sagt det förr och jag säger det igen..

..det vackraste som finns i denna värld är ändå människor.


Mitt jobb på Hallen bekräftar bara detta ännu mer. Alla fina ungdomar som hänger där;
grabbarna vid biljarden, gänget som spelar brädspel på loftet, paret i blingbling-hörnan,
tjejerna som spelar kort i caféet, musikerungdomarna som jammar på scenen och killen som erbjuder sig
att hjälpa till att bära disk..

De klär sig moderiktigt för att passa in, de kaxar sig för att behålla sin status och de håller sig till sina likasinnade där de känner sig trygga.. Det dom inte ser är att hur de än känner sig den dagen, är dom otroligt vackra.
För att de står där med sina tankar och känslor, med sina upplevelser bakom sig och med sina drömmar..
..det gör dem vackra.

Deras kunskap och sårbarhet gör dem vackra.
Deras vilja att vara någon, att vara dem själva gör dem vackra.

Jag är en männsika själv och ser inte vad Gud ser, men dessa ungdomar får mig att förstå lite av vad han menar när han gjorde människan som kronan på verket. Vad är väl en solnedgång jämfört med allt som rymmer sig i en människas?!

Klyschigt, jag vet. Men sant!

Det är den vackerheten jag vill visa för mina ungdomar. Om jag bara kunde lyckas få dem att förstå hur otroligt vackra de är, bara för att de är de... Se det jag ser..

Det är mitt mål!
So help me God!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar