söndag 30 januari 2011

Bäbisen!

Ok, jag vet att det är tjejigt att prata om bäbisar (sorry alla feminister..men det är fortfarande så det ses).

Det är emellertid så att jag kommit till en revolution i mitt eget liv som jag bara måste skriva om..och det handlar faktiskt om bäbisen.

Inte min egen, någon sån har jag inte.. Vilket är tur för just nu skulle den inte få plats i min livsplan även om det finns en i framtiden någonstans för mig. Nej det handlar om en annan bäbis.. Den bäbis jag har kommit närmast i mitt liv trots att den inte är min..

..min alldeles egna lilla newphew, mitt första endaste (so far) syskonbarn!

Små bäbisar för mig har inte varit en grej, dom e små, lite gnälliga och vad man än gör så blir det fel..hence, mitt jobb med gymnasiekids! Så bäbis-grejjen har inte varit min tékopp.

Men, DEN bäbisen.. Det finns inga ord.. DEN bäbisen får mitt hjärt att bulta extra hårt.. DEN bäbisens mjuka hud kan jag känna på för evigt.. DEN bäbisens leende gör mig varm.. DEN bäbisen är så vacker.. DEN bäbisen !

De stora orden kommer inte lätt, men efter i helgen måste jag säga det innan jag sprängs,

Matteus jag älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar