söndag 30 januari 2011

Livsnödvändigheter!

Vad e det egentligen som är viktigt i livet?

Jag vet att det finns en lista på alla nödvändigheter en människa måste ha; mat och vatten, närhet, eller vad det nu består av. Jag har genom åren skapat mig en egen lista som mest bestått av mänskilga faktorer; mat och människor som tycke rom mig. Eftersom jag flyttat runt mestadels sen jag gick ut gymnasiet har inte ett eget hem stått jättehögt på min lista, jag har varit nöjd med tillfälliga lösningar. Det har fungerat och lärt mig att nöja mig med det som finns utan att vara så kräsen.

Men idag, här och nu har jag nog börjat omprioriterat lite och insett att allting beror på omständigheter.

Sedan jag kom till Motala känns det som allt har gått snett. Jag har fått bo i lådor och vänta på lägenheten, bröt pekfingret, varit tvungen att plugga och missa jobb och pendla fram och tillbaka till Jönkan och har under dessa 4 veckor känt mig allmänt ensam, obalanserad och arg på världen.

Mitt liv har inte förändrats mycket idag, förutom på en punkt, jag har ett hem!

I förrgår flyttades mina saker och idag kom Jenny coh Fegge hit och hjälpte mig med möbler, lampor och bärhjälp och handling av micro och allmänna goda råd om mitt liv i 28'an. En banal grej kan tyckas, men när jag sitter här sent på natten och tittar på min Ikea-hylla osm brorsan satt ihop, mina ihopskruvade bord, mina lampor som lyser
och mina tavlor som ska hängas imorn, så kan jag inte hindra mig själv från att känna lite lycka mitt i allt.

Jag har fortfarande ett brutet finger, måste fortfarande läsa och jobba 100% samtidigt och pendal och missa kul jobb och skriva refelktioner på böcker jag inte hinner läsa.. Men i slutet av en hektiskt dag så kan jag komma hem till ett hem med mina saker och möbler som står i min ordning och bara väntar på att jag ska vara där. Att mitt i allt, när det är stressigt ha nägonstans att kalla sitt eget hem betyder mer än jag kunnat ana innan. Det har idag lagts till på min lista av livsnödvändigheter!


Så Fegge å Jenny, om ni läser detta...att ha er här i helgen har betytt mer än ni kan tro!
Ni har varit med och skapat en positivare framtid för mig i Motala. "Mitt hem" kommer numera efter "underbara, kära familjemedlemmar" på min nödvändighetslista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar