söndag 30 januari 2011

SÅ nära!

Jag var SÅ nära att erbjuda den utländska mannen att betala för hans resa!

Jag stod där i kön och såg det ske, mannen som blev nekad en resa med bussen på grund av ett system som är okänt för världen. Han kan ju inte veta att man måste ha ett busskort i östergötland, och att missa bussen ÄR superstörande, tänk så hade han planer på att möta någon eller missade ett bussbyte någonstans, det har väl hänt oss alla och som sagt, superstörande!


Så där stod jag i kön och såg det ske. Någonting slet i mig och sa "stå upp och visa på nåt annorlunda";
"Goes around comes around", "what would Jesus do", "Gyllene regeln" och hundra andra klassiker kom till mig och under tre sekunder tvekade jag..

..sen tog svensken i mig över och jag banga! "Sköt dig själv och skit i resten" vann och jag sa ingenting utan stämplade mitt kort och gick snällt på bussen med alla andra och såg honom gå...

Goes around comes around..

TVI DIG Jante!
Ut ur mitt liv!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar