söndag 30 januari 2011

Astrid made my day!

Vet inte var jag ska börja.. verkar som Murphy is still going strong.. Hur ska jag annars förklara mitt brutna finger i min feta gipshand!?!

Det hände i tisdags..nu är det torsdag.. Jag missa min tredje dag på jobbet å ha vart halvdåsig resten av veckan..av drogerna..

Helgen får bli lugn! Ser fram emot en eventuell konsert i Linkan på lördag och ett vänligt besök på söndag, men annars vill jag sova! Jag som hade tänkt ställa till grannkalas å lära känna alla i huset.. Men jag antar att det passar bra eftersom jag inte får bo i mitt egna hus än..

Det enda positiva med denna lilla omväg är alla människor jag träffat:
Vindkraftsmännen och hobbyexperterskillarna i väntrummet på akuten.
Åsas man som körde mig till US i Linkan.
Ragge i fikarummet som varit med i en brand och förstört rösten, men ändå lyckades spred uppmuntran till alla

Å Astrid Lindgren!

Du kommer inte tro mig, men jag lovar att det var hon. En stålmormor på 95år som låg i sängen bredvid och skojade fräckt med sitt barnbarn på astrid dialekt "ska vi börje", "d e tur att en kan skratte annars skulle det gå ille". Å hon hette astrid.. svan! Men för mig kommer hon va astrid lindgren för hon hade samma effekt.. Hon gjorde mig glad där jag låg och skulle sova med min bultande hand!

Människor.. det finns inget som är mer fascinerande än människor!

1 kommentar: