måndag 18 juni 2012

När man missar tåget..

..har man ett val! Eller egentligen flera val..


Man kan sätta sig å gråta i ett hörn å tycka att livet e orättvist..


Man kan gräma sig i oändlighet över de förlorade pengarna man lagt på biljetten..


Man kan bli arg på universum eller Gud (eller va man nu tror på) för att rödljusen blev röda hela tiden, eller broöppningen öppnades eller att skyltarna på centralen e dåligt satta så man inte hittar spåret..


ELLER så kan man vända på det och se möjligheterna :)


JAG missade tåget idag!


Tåget från stora Stockholm hem till lilla Motala. 19:45 stod ja på perrongen å såg baken på den långa metallmasken som slingrade sig iväg. EN minut försent!


Snopet!


Först visste ha inte riktigt var jag skulle ta vägen..


Jag andades.. Efter min lilla springtur runt på centralen letandes efter spår 12a va ja alldeles andfådd!


Andades, sen grämde ha mig lite över allt det nämnda ovan.. Universums grymhet mot stackars lilla mig..


Sen kom det! Den positiva andan kom över mig och jag började tänka..


Ingen biljett, inga planer, inget på schemat förrän klockan tre imorn då ja måste va på jobbet.. Äventyr!


Ok, så var ska jag åka? Vem känner ja i närheten av Stockholm? Vem är i Stockholm? Ska ja ta en kryssning, åka ut i skärgården? Ta en buss till nån lantis eller förort? Hur långt är det till
Norge? Hur långt hinner jag på 19 timmar?


Jag har hela min resumé i väskan, ska ja söka jobb nånstans?


Möjligheter! Inget utom möjligheter!


Sen kom tiden ifatt mig..


Hur långt hinner man egentligen på 19 timmar? Och gratis? Min budget är inte beredd på detta!
Och vilka chefer e på jobbet kl.19 en måndag i juni å vill ha en spontan anställningsintervju drop- in?
Och jag känner väl ingen lantis i Stockholm..


Och schamooz!! Hon har varit ensam hela dagen ju.. Jag måste hem!


Livets realiteter hann ikapp mig idag!
Livets realiteter är något av det tråkigaste jag vet. Att erkänna att ibland går det faktiskt bara inte..
USCH!


Livets realiteter hinner inte alltid ikapp mig, det låter jag dom inte! Men idag var det bra, nödvändigt..


Jag får välja mina stunder..


Jag kommer alltid ha dessa möjligheter med mig. Möjligheternas sinne..


Och nästa gång..


Nästa gång ses vi i skärgården en måndagskväll i juni :)


Då kanske du också är där..
..å schamooz förstås ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar