söndag 15 januari 2012

Svennefasoner..


Ok, I got a confession to make!
För att vara mig så e det faktiskt rätt stort och jag vet att många å mer kommer
trilla av stolen, haha. Eller kanske inte :P

Här kommer det i alla fall..

Ända sen jag kom tillbaka till Sverige från USA har jag motsatt mig alla "svenska beteenden". jag vet att jag har varit lite odräglig till och från med mina starka åsikter om väder-snack och diverse rutinmässiga gruppbeteenden. Men ni vet, "sent skall syndaren vakna" och inse att jag kastar sten i glashus, så här kommer det..


Jag har börjat kika ut i titthålet i dörren när jag hör nåt i trapphuset!
Nyfiken i en strut. Det finns ju en föreställning om att vi svenskar gör det. Att man tittar ut innan man går ut för att se om det är någon där..
DET gör jag inte. Men jag e lika supernyfiken som alla andra..å eftersom jag knappt ser mina grannar nån gång så står ja minsann där ibland och kikar när nån flyttar in eller ut, när någon pratar högt eller när dörren smäller.


SÅ, där har ni det..
Jag e lika odrägligt svensk som alla andra :)


Va sa ni nu va!?!!


För er som undrar vad definitionen av en svenne är, så kommer den här SVENNE



Å här kommer en bild på en :D








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar