måndag 9 januari 2012

Steve Jobs vs ..........






                                                                              vs





Min kompis blev arg på mig idag!

Det var för att jag sa att jag inte brydde mig om att Steve Jobs hade dött. Ingen bryr sig ju särskilt mycket om alla stackars barn runtom i världen som dör vareviga sekund, varför ska då jag lägga energi på att bry mig om att killen som uppfann ännu en liten detalj i vårt otroligt prylfixerade samhälle har gått förlorad.

Jag vet att det inte var rättvist av mig och jag ber om ursäkt. Jag vet inget om Steve Jobs, jag kanske borde ta reda på en del innan jag dömmer hans deltagande i den här världen.

Eller varför det egentligen? Är han mer värd bara för att han uppfann min fantastiska dator?
Är han mer värd än Nakamaku Schokomuku (fiction name) i Zimbabwe, bara för att han synts mer och människor vet att han existerar?

Jag lovar att jag ska läsa på om Steve Jobs, så jag vet vad jag pratar om.
Jag önskar att det fanns dokument om Nakamaku så jag kunde lära mig mer om henne med.

Jag önskar att världen kunde läsa mer om båda dom två, så att båda skulle få lika mycket uppmärksamhet när något hände i deras liv.

För hur orättvis jag än är mot Steve Jobs och hans betydelse för världen ekonomiska tillväxt, och hur mycket jag än tycker om min dator, så sörjer jag fortfarande Nakamaku bara lite mer, för avsaknandet av några dokument av henne alls!

Tänk om hon hade haft en MAC..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar