tisdag 4 oktober 2011

"Onepeice" grunden för debatt..

Om man frågar de människor som äger en Onepiece hur de använder den så får man i 9 fall av 10 svaret att de har den på sig hemma när de myser. Ytterst få vill gå ut och visa sig i den. Argumenten säger att det är "som att ha på sig en mysdress" och därför anses respektlöst mot andra att klä sig i den för att man ska se anständig ut på gatan. Andra tycker kanske att den inte sitter smickrande och att det då blir anledningen till att de inte vill visa sig, vad vet jag.
Men den allmänna uppfattningen är att man inte ska visa si offentligt i sin Onepiece.

Jag gillar utmaningar.

Idag tog jag på mig min Onepiece, en matchande scarf och min skinnjacka och cyklade genom stan för att gå på körövning.

Jag gillar utmaningar, men jag är ändå inte opåverkad av samhället och människor runt omkring mig, så därför kände jag mig ändå lite osäker när ja gick in på körövningen.

Vi sjöng, sen var det paus. Å hör och häpna..

Under pausen fick alla de 9 av 10 ägarna av onepiece bli motbevisade. Jag fick masser em okmplimanger för att jag såg "mysig ut", och "det var en fin...eehh..sparkdräkt", och "om du drar igen den blir den som en sovsäck, haha". Diskussionerna haglade om vad den kallades och hur populär den är ust nu och att snart skulle nog en del börja ha på sig den på jobbet osv.

Det kändes bra.
Min "Onepiece offentligt" blev succé.
Omtyckt.
Accepterad.

Så lyssna nu alla ni därute som tvekar.
Oroa er inte, vill ha Onepiece på er offentligt, DO IT.
bär er Onepiece offentligt med stolthet!

För Onepiece är det bästa som finns :)





1 kommentar:

  1. If you like them so much you could do some advertising for them on your blog! here is a link http://www.ziperall.se/ and here is another link to an affiliate program where you can find their ads. http://www.affiliator.com

    SvaraRadera