söndag 3 juli 2011

"Ge och du ska få"





..tänkte jag. Så jag ställde min lilla second hand-hylla ute i trappuppgången med en liten vänlig lapp att vem som helst fick ta för sig. Den stod ett tag.. men till slut så fick jag..






..en utskällning för att ja inte slänger mitt skräp. Det e tacken för att man försöker återanvända och skapa hållbar utveckling och skippa onödig miljötillverkning.

Fast jag är inte förvånad..efter tvättstugedramat är det svårt att chocka mig med lägenhets-hus-bagateller..

Jag är mest förundrad över den människa som skrivit lappen. Att det är någon som gått å stört sig så förbenat på denna lilla möbel som står i hörnet där det brukar stå..wait for it.. INGENTING. Den lixom fyllde platsen av tomhet i trapphuset.. Illa, riktigt illa. Så illa att han/hon var tvungen att skriva en lapp för att försöka ställa husfriden till rätta.

Å den blev tillrättalagd.. Men det var inte jag. Möbeln försvann, men det var inte jag. Kanske var det hustomten Johnny som trollade bort mitt "skräp"..vem vet.

Men nu är det så tomt i trapphuset att jag funderar på att ställa ut en blomma istället. För att sprida lite glädje..

Fast jag väntar nog.. Onödigt att störa husfriden för en liten blommas skull
Man vet aldrig vem som är allergisk..

2 kommentarer: