fredag 3 juni 2011

Vad vill jag ha?

En klassikerfråga från mina vänner vid kill-snack.. vad vill du ha?

Vad vill jag ha.. Hmm.. Jag vet inte om det är bara jag som tycker den frågan är knivig, men jag har nog aldrig lyckats sätta fingret på vad exakt jag vill ha, för mig. Jag har levt mitt liv mest för mig själv..en tid för mig genom andras önskningar, men ändå tänkandes på mig själv till störst del (hej västerländska i-landet, i know!) men den senaste tiden efter mina egna val önskningar, och ändå har jag svårt att sätta fingret på hur han ska vara. Det är ju svårt att veta innan man träffat honom.. eller?

Vissa läser upp sin lista för Gud och säger, Gud ge mig den här karln.. Åsså kommer han, med varje karaktär på listan.

Andra hittar någon random också blir det bra..

Det finns väl inget "rätt" sätt antar jag!

Jag har träffat SÅ mycket människor i mitt liv. SÅ många som jag tyckt om på olika vis. INGEN som jag fallit "head over heals" för.

Så vad ska jag då skriva på min lista..?

Av de jag har dejtat finns det olika egenskaper förstås..

En gilla kultur..
En var exotisk och inte fast i svenska mönster.. (egentligen mer än en..)
En var en riktigt bra lyssnare och genuint intresserad av allt jag hade att berätta..

En kulturintresserad, exotisk, intresserad lyssnare alltså!
Sen var det det där med religion med..

En bra start.. Vi tar det steg för steg.. Min ultimata lista skrivs fortfarande..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar