måndag 4 april 2011

Inget blir bättre..

..av att man går och är missnöjd med sin lott i livet. Det vet jag!
Men jag skulle önska att jag bara för en dag fick känna hur det skulle vara att ha ett par
normala fötter. Såna som är stabila, inte gör ont och kan ha vanliga skor.

Tänk att kunna gå till skoaffären och se fram emot att titta på alla dom fina skorna som inte klämmer i tårna och inte är för vingliga i sulan. Såna sommarskor som man kan ha utan att de ramlar av på grund av hålfoten och inte är för smala över framfoten. Att kunna ta på sig ett par boots som inte klämmer i hälen och som man inte behöver klämma in ett par ortopediska inlägg i och som faktiskt går dra ihop över vaderna. Eller att gå i pumps..

Mina fötter är bra, jag brukar säga snälla saker till dom för dom håller mig uppe och gör sitt jobb. Men dom blir trötta fort, kan inte ta långa steg, kan inte gå på ojämn mark och att springa till bussen är inte att tala om..

En dag med vanliga fötter.. Vilken dröm..
Om man har dom så förstår man inte detta..

En kvinnas längtan efter en dag i ett par riktigt snygga högklackade skor..

Gå en dag i mina så förstår du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar