söndag 24 april 2011

Det är nåt med Afrika...

..och det har det alltid varit!

Ända sen jag var liten har jag sagt att jag ska gifta mig med en afrikan.
Ända sen jag blev lite större har jag tänkt att jag ska åka till Afrika och bo en tid, eller göra någon slags tjänst där. Inte missionär - som alla klyschor säger - men nånting.. För det är nåt med Afrika som alltid fångat mig!

Det var det som gjorde att jag blev alldeles tårögd idag på Zumban när vi avslutade med Afrikansk dans. Det känns så rätt.. Det finns i mig..rytmerna å rörelserna..å jag längtar efter att upptäcka kulturen, kläderna, synen på världen!

Jag kanske överanalyserar, det har hänt förr.

Det känns inte lika viktigt längre att min man ska vara just Afrikan, sånt kan man ju inte haka upp sig på (även om jag tycker det är det vackraste folkslaget på jorden), men Zumban idag fick mig att minnas "Afrika i mig".

Det är lätt att glömma drömmar och "längtan'ar" när det är så mycket av allt överallt. Men Zumban idag väckte detta igen som jag drömt om så ofta..

Jag tror det är dags att åka dit snart å se vad det egentligen handlar..

..till "mitt Afrika!"

2 kommentarer:

  1. Fina fina maff! Jag tror på dej! Dina drömmar .. Go for it. Bara för man föddes i byske ;) kan man väl få ha lite afrikan i sej :) kärlek Peace n respekt SIS .. Fiin blogg! Kram kram

    SvaraRadera
  2. Tack Lenisen min!!
    I will, Afrika nerven pockar på..
    love ya! Peace out sis' ;)

    SvaraRadera