torsdag 21 april 2011

"Du ska inte..

..behöva ursäkta dig och bevisa att du är bra som du är.."

Vissa har lättare för att vända kappan och anpassa sig efter omgivningens krav..

Jag känner en sån!

En som vet vad hon står för och är bra och tydlig med att uttrycka sina åsikter, men ändå lyckas hon alltid hamna i situationer när hon offrar det hon tror på för att passa in eller vara till lags, eller för att inte ställa till me bråk. Det har hon alltid gjort, så länge hon kan minnas..

Det e jag!

Jag frågar mig själva varför? Var kommer det ifrån? Det känns om dubbelmoral att ha koll på vad man vill och ändå ständigt offra sig och ställa sig i underläge..

Ja har synat bluffen, men hur kan jag bryta mönster som jag följt i 28år?
Hur kan jag få tag i känslan där jag slåss för mig själv på samma sätt som jag är redo att slåss för andra?

"Det viktigaste är att du själv känner att du e nöjd med dig själv och den du är!"

Linda! Det e sant.. Jag önskar bara att det var så enkelt..

1 kommentar:

  1. We change for those who aren't right for us to begin with.. we are our selves with the ones who are right for us!

    SvaraRadera