onsdag 4 maj 2011

Resfeber..

..e jag inte så van vid nowadays. Ändå sitter jag här i mitt sovrum me lite fjärilar i magen å nojjar.
Nojjar över om jag packat för mycket, eller för lite (knappast troligt ;), om jag har rätt skor med mig, rätt väskor, alla toalettartiklar.. Om jag borde köpt mer solkräm eller om jag kanske borde tömma all sopor igen så inte bananfliugorna flyttar in. Borde jag ställa in cykeln i lägenheten kanske så ingen tar den.. Eller har jag nog med pengar att åka..

*phu* helt utmattande att nojja..

Men jag har taggat hela veckan, tagg tagg tagg på solen, på roliga människor, på att ta fina bilder med min kamera, på att planera ungdomsläger, på att upptäcka å åka på äventyr.. tagg tagg tagg!

Jag har inte rest själv på ett tag!
Eller vänta, haha, det e inte riktigt sant efter mina två businesstrips redan i år.. Men själv på sightseeing mena jag. Hence den lilla fjärilen i magen.

Men jag VET.. att när jag väl kommit iväg kommer den att bytas.. När jag sitter på bussen, å bussen, å flyget å landar på varmare breddgrader å får prata Spanska å se palmerna å checka in på hostelet, å ta på mig sandalerna å bikinin och ge mig ut.. Då e nojjan bortblåst..

Då e bara mattan kvar.. Den flygande mattan..
På nya äventyr!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar