måndag 6 augusti 2012

Om schamooz - kärleken till en katt!

Nu är det bestämt. Schamooz, min lilla bäbis ska få en ny ägare. Hon heter Ann-Marie och verkar jättebra. Mycket erfarenhet, koll på läget och älskar djur, där får hon det bra. Schamooz flyttar imorn..

Å ja sitter här och gråter som ett litet barn..

Min schamooz, min sol!
Hon har varit min bästa vän i ett år, väntat när ja kommit hem, gosat me mig morgon å kväll, hittar in på de mest konstiga ställen och muntrat upp mig när ja stressat.

Hon ger mig hjärtklappning när hon ramlar från balkongen, lämnar hår överallt, klöser mina tapeter å puttar ner saker från bokhyllan när hon vill ha uppmärksamhet. Mitt "kunskapsäpple" från högskolan i Jönköping har förlorat sin stjälk.

MEN DET GÖR INGENTING!
FÖR JAG ÄLSKAR HENNE OBESKRIVLIGT MYCKET!!

Denna lilla varelse med dunpälsen som hon slickar vareviga sekund, som kan sova precis överallt, väcker mig på natten med sin lek.. Hoppar upp på köksbordet å tittar på mig med sina stora ögon som säger "godis?". Hon hittar spindlarna, leker med garnet när ja virkar och dricker vatten ur kranen när ja sitter å kissar. Lägger sig på pärmarna när jag ska organisera, bara för att! Spanar på bilarna på balkongen, vet att hon inte får hoppa upp på räcket, men försöker allt ibland ändå. Hon har åkt bil, tunnelbana å buss.. Varit med mig i Stockholm, Jönköping och Norrköping..

Jag hade aldrig trott, ens anat hur mycket man kan älska ett djur. Det har aldrig hänt mig förr på det här sättet. Älska villkorslöst, även när hon busar å klöser. Älska villkorslöst även om hon ger mig huvudbry när ja ska resa bort. Älska villkorslöst, för att hon finns. För att hon är den finaste katten i hela hela världen!! För att hon e min!

Min schamooz!
Älskade schamooz!
Min stora kärlek i Motala!
Utan henne hade det inte gått!

Älskade unge som ja haft i ett år!
Imorgon ska hon flytta..

Å ja sitter här och gråter, som ett litet barn..


  
 
 





1 kommentar: