söndag 5 augusti 2012

Från askan in i elden.. :)

Hemma!

Men ändå på väg :)

Efter att ha spenderar två veckor i Frankrike är det dags att vända på steken och tänka om!

Min hjärna har i två veckor varit inställd på franska och att suga åt mig så mycket jag bara kan av allt världens vackraste språk har att erbjuda. Det har jag också gjort. SÅ mycket nya uttryck och slang och sammanhang som jag har lärt mig. Det har varit helt fantastiskt!

Men nu är det slut!
Nu ställer jag om hjärnan. French mode off, spanish mode On!

Jag har ca 4 veckor på mig att mentalt entra spanskans värld!

I fyra veckor kommer jag -medan jag packar å flyttar- titta på spansk Disney, lyssna på Juanes och mano chau, leta fram och gå igenom min spanska grammatikbok och ringa till skye och ha djupa diskussioner.

Och Voila!

Efter att inte ha använt spanskan på 2 år så kommer jag ställa om och om 4 veckor kommer jag vara fit for fight!

Barcelona here i come!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar