tisdag 1 november 2011

Supermänniskor..


..är vi allihopa!

Eller?

Jag vet inte om ni precis som jag känner det ibland. Kravet att på att vara en supermänniska.

När man blir vuxen är det meningen att man ska kunna allt och vara duktig hela tiden. Man ska inte göra misstag och "veta bättre, du är ju ändå 28 år".

Kanske är det så. Vi växer ju upp av en anledning och med åldern kommer visheten.
Men inte alltid i den takt som böckerna säger. Man blir inte vuxen på en dag. Man blir inte supermänniska på en dag. Allt beror på allt, omständigheter, människor man har omkring sig, erfarenheter..

Att vara supermänniska, hinna allt, göra allt, se allt, veta allt, kunna allt, känna alla..

ELLER.. Känna befrielsen av att säga "jag vet inte jag kan inte detta", "jag har inte varit där", "jag har inte hört det", "jag har inte sett det", "jag har inte lärt mig det än"...

Testa det.. Det är en underbart. Att lägga ner Supermänniskan..

Befrielse från världens höga krav!

Vi e ju SUPER ändå!
Det är SUPER bara att vara människa som inte är en dans på rosor!

Du e SUPER!
För att DU finns!
VET det!


Detta e bullshit eller hur!

Kolla in den här....


Much better :D


Respekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar