tisdag 15 februari 2011

Var som helst..

Om jag fick välja nån annanstans som jag hellre skulle vara precis just nu så finns det bara ett svar..

Klyschigt och slentrianmässigt såklart, jag vet, men detta land fattas mig som fisken saknar havet..

..och som kamelen saknar öknen..

Om en bonde skulle skiljas från sin ko eller en konduktör skulle missa sitt tåg så skulle de förstå hur jag känner. Precis som en gräsklippare på en sandstrand, eller en
cykel utan trampor..


Ni som känt så vet..

Ett land långt borta
som borde vara där jag är..

Jag hade aldrig i mina vildaste fantasier anat att det skulle bli såhär..

Come back..the american dream!

1 kommentar:

  1. I know exactly how you feel. I had to leave the place that was killing me slowly, and I ended up in Korea. At least I'm a fish in a small bowl of water here instead of no water at all.
    And I want to be back in Sweden! I really think that somehow the stork switched us at birth!

    SvaraRadera