lördag 18 februari 2012

Den gyllene medelvägen!


Messiaskomplex heter det när man ser det som är fel och vill rädda hela världen på en gång.

Svenssonliv heter det när man är nöjd med det man har och lever sitt lilla liv i sin röda villa, jobbar "nine to five" och planerar barn och hund.

Rotlös har jag hört det kallas när man väljer att lägga sin tid på att resa runt och se världen ända upp i sina 30.

Jag funderar på min framtid och inser att jag slits mellan dessa tre.
För alla har ju sin charm!

Meningen i att göra nånting för någon annan, kämpa för en god sak.
Bekvämligheten och tryggheten med att veta vad man kommer hem till efter en dag på jobbet.
Lusten det väcker att se nytt, att vara på väg, glädjen att hela tiden upptäcka.

Alla har sin charm!

Jag letar fortfarande efter den gyllene medelvägen där jag kan få allt detta som berikar mitt liv..

Anybody seen it?

1 kommentar:

  1. Matilda! Trillade över din blogg av en slump. Jag bloggar själv och känner igen mej i ämnen du tar upp. Jag har tänkt mycket lika, som tillexempel det dilemma du tar upp i det här inlägget. Jag filosoferar och grubblar mycket, försöker lyssna på mitt hjärta, och skriver om sådant jag funderar på.

    Jag hittar sällan bloggar jag gillar (finns väldigt många som handlar om för mej totalt ointressanta saker, och det förvånar mej alltid att folk läser dom...) men jag ska glatt länka till din blogg från min.

    Keep up the good work!
    www.metrobloggen.se/wontanara
    /Frida

    SvaraRadera