tisdag 30 augusti 2011

Att sänka blicken..

Det e underligt när man är ute och går och möter på människor, hur man inte vill mötas.
Hur man går på gångvägen och inte vill se den man möter i ögonen, utan sänker blicken.
Nu använder jag det förbjudna ordet "man".. Hur gör jag själv?

Ok, jag håller med, det är ändå spänningar i luften när man på långt håll ser att det kommer någon och det kan kännas konstigt att titta på den hela vägen, så man tittar åt sidan, i himlen, ner på marken, på telefonen eller ipod'en.. Det gör jag också, jag erkänner. Men i slutändan, när man närmar sig på 3-4 meters håll brukar jag ändå titta upp, titta på människan framför mig för att om möjligt möta blicken och säga hej. Jag bor ändå inte i en sån stor stad att det blir ansträngande att hälsa på de jag möter, känns mest som hederlig artighet. Men idag när jag gick var det ingen som tittade upp. Jag försökte möta blicken på typ 10-15 personer, men det var ingen som nappade.

Vad handlar det om?






1 kommentar: